Annie-en-Gerrie-in-Thailand.reismee.nl

9-13 februari op het eiland Kho Khao

Na strak onderhandelen met een Taxi-bus chauffeur over een gunstige prijs naar het 120 km noordelijk gelegen Hapla Beach op het eiland Kho Khao zouden we s'morgens om 6.00 u afgehaald worden bij ons hotel. De verwachte mooie Toyota bus bleek een aftandse oude Nissan stationcar te zijn met aan het stuur een 'vriend' van onze onderhandelaar. Ik wilde helpen met inladen maar de achterklep handle inclusief kenteken verlichting hield ik los in mijn handen zonder dat de klep zich opende. Waarschijnlijk iets te strak onderhandeld over de prijs, maar hij bracht ons in ieder geval tot de pier naar het eiland. De overtocht met een Longtailbootwas maar tweehonderd meter.Aan de overkant weer achter in een Pick-up de laatste 10 km. De lokatie op het eiland maakte veel goed. De waarschijnlijkaan het mooiste strand van het eiland gelegen 6 huisjes (van steen na de sunami)lagen 50 m van het strandaf. Klein restaurant er bij en een bijna verlaten strand om echt tot rust te komen ! Het enige stukje verharde bodem was de tegel vloer van het huisjeen de houten vloer van de veranda, verder overal geharkt zacht zand. Na een dag hebben we maar een brommer ( 125 cc ) gehuurd om het eiland te verkennen en wat boodschappen te kunnen doen. Er was geen tankstation op het hele eiland maar ieder shopje verkocht benzine in wijn flessen. Daar kom je vanzelf achter als je wijn wilt kopen ! Het strand en de zee waren prachtig maar er was met de snorkel niks te zien.De mooie snorkel lokaties bleken verderop op eilandenin zee te liggen en alleen met eenspeetboot te bereiken.Met longtailboten had Annie goede ervaringen maar deze waren een tandje teveel. Tja, met haar goedkeuring ben ik dus maar een dag alleen uitgevaren met een groep snorkel liefhebbers.Prachtig snorkelen en spierwitte stranden waren mijn deel . Zelfs nog eenpaar kleinetijgerhaaien gezien.Alleen anderhalf uur op een hotseknotsende boot waarbij jeelkaar niet kon verstaan boven het gebrom van de motor uit is natuurlijk minder ideaal. Bovendien wasAnnie er nietom mijn rug in te smeren, dus verbrand. Het scooteren op het eiland (zonder helmcontrole) vond ik eigenlijk het hoogtepunt en deed aan vroegere Griekse vacanties denken , heerlijk.

De terug taxi naar het vliegveld was zonder onderhandelen nog goedkoper ook en in een spiksplinternieuwe prive-Toyota bus. Raar...