Annie-en-Gerrie-in-Thailand.reismee.nl

30 januari Bangkok verkennen

Vanmorgen vroeg voor ons doen opgestaanwant een taxi schauffeur met gids stond om half acht voor het hotel klaar om ons naar een 'flooting market' te brengen. De planning was dat we die onderweg met de auto zouden aandoen maar onze handige OAD man (Aziaat met bijna onverstaanbaar Engels) had ons deze aangesmeerd en we wisten niet dat het een tocht van 100 km tot daarheen was en ook nog eens 'de' flooting market was die we woensdag wilden bezoeken. Nou ja , we konden in ieder geval al vast het linkse verkeer 'droog'oefenen vanuit de taxi. Maar de tocht door dit watergebied met een supersnelle 'longtail boot' was onvergetelijk mooi en maakt alles goed. De middag werd doorgebracht met een bezoek aan een Indiase marktwaar veel specerijen en natuurlijk (zijden)stoffen werden aangeboden in zeer drukke en nauwe straatjes hetgeen natuurlijk ook de speciale aandacht van Annie kreeg. Mijn ogen gleden meer af naar de vele mooie mensen en dan vooral natuurlijk van het vrouwelijke geslacht hetgeen geheel gratis is. De tocht er naar toe was voor ons beiden prachtig .We pakten eerst een watertaxi met mooie beleving van het drukke waterverkeer. Daarnaging een droom voor mij in vervulling n.l.een rit in een 'tuk-tuk'.Zo'n driewieler met 2tact motor waarin je het echte Bangkok meer aan den lijve ondervind. Echt fantastisch hoe zo'n ding zich door het verkeer wurmt !Na de Indiase markt volgde Siam Square . Een modern winkelcentrum zoals we nog nooit hebben gezien. Een soort Dubai Mall in drie-of viervoud. Vijf etages boven elkaar en naar de overkant van het plein met loopbruggen verbonden naar nog eens twee of drie keer hetzelfde. Voor winkelend vrouwen een Mekka. En alles van de hele wereld is er te koop. Tegen de avond weer een Tut-Tuk genomen (is niet goedkoper als een taxi maar veel leuker). We hadden een bezoek aan de 'Siam Naramit' van onze kinders als verjaarskado gekregen en stondzonder dat ook al als point of interrest op ons verlanglijstje. Werkelijk prachtig. Een stukje Siamese cultuur met prachtige gewaden exotische muziek en olifanten en vuurwerk.Er mochten geen foto's van gemaakt worden maar dat kon ook niet meer want eenmaal uit de tuk-tuk bleek dat onze camera er in was blijven liggen ! Zoek daar maar eens naar in een stad met 10 miljoen inwoners en mischien wel duizend tuk-tuks. Jammer van de opnames (en het toestel) maar we zijn net met onze reis begonnen dus we kopen wel een nieuwe en fotograferen verder. Gelukkig hebben we nog foto's op deze weblog gezet, altijd makkelijk dus!

JL

We horen het al. Met die tollemans maak je altijd wat mee. Waren wel benieuwd naar de foto's, maar filmbeelden zijn ook leuk.

En links blijven rijden hé!