Annie-en-Gerrie-in-Thailand.reismee.nl

31 januari Fietsen in Bangkok

We hadden ons al eerder (in Dubai by internet) ons opgegeven voor een fietstocht hier in de stad waar we ons vanmiddag om 13.00 u moesten melden in China Town. Dus lekker rustig vanmorgen ontbijten en bootjes kijken vanaf het terras. We wilden onderweg of daar in de buurt dan wel een nieuwe foto camera kopen. We meenden tijd genoeg te hebben door op tijd een taxi te nemen. Helaas de taxi had zoveel oponthoud onderweg in het drukke verkeerdat we een kwartier te laat op het meeting point kwamen. Gelukkig bedachtik onderweg in de taxidat ik met de video camera ook foto's kan maken ! Een probleem minder. Op het opstappunt bleek dat wij de eersten waren die aankwamen. Tied zat dus. We dachten een Nederlands onderonsje ingehuurd te hebben, niets minder dan dat. Het waren echte Thaise jongens; Ot en Aai geheten.Ze wisten wel de weg ! Ot reed voorop en bij het oversteken van een wat drukkere straat stond hij met zijn oranjepet in de hand het verkeer te waarschuwen.Door allerlei smalle en drukke straatjes kwamen we tenslotte bij de riviier aan . Daar ging alles in een soort watertaxi naar eenwijk waarde straatjesnog smaller waren. We hadden de indruk dat we zo af en toe werkelijk door de huiskamer van mensen fietsten . Links zat opa en rechts oma met de kleinkinderen op schoot. En maar vriendelijk zwaaien naar ons, wat een hartelijke en vrolijkemensen zijn dit toch. Daarna werd ingescheept op een longtail boot , zo'n kano met staafmixer erachter aan. Wel aangedreven door een 150 pk sterke 6 cilinder Isuzu turbo dieselmotor ! Da's echt 'gaan met die banaan' ! Als techneut om je vingers bij af te likken! Daarna weer met de fiets over soms zeer smalle paadjes boven het water. Ook een bezoek aan een prachtige tempel maakte indruk. Geen toeristisch gedoe maar mensen die Bhoeda gedag komen zeggen en aandacht voor hun problemen vragen door op een gong te slaan of een hele rij klokken te luiden.Daarnawerd afgesloten met een tocht door rijstvelden die behoorlijk te lijden hadden gehad van de overstromingen van het najaar. meteen heerlijk etentje aan een klong (kanaal)werddeze geslaagdedag afgesloten.