Annie-en-Gerrie-in-Thailand.reismee.nl

14-27 februari van Bangkok naar Dubai

Aanvankelijk leek de overstaptijd van de inlandse vlucht van Phuket naar Bangkok en daarna met Emirates naar Dubai wat aan de krappe kant. Het viel allemaal mee, Thaiair had ervoor gezorgd dat we persoonlijk gestickert werden en door iemand met een bordje met het gelijke logo werden opgevangen en naar de goede gate werden begeleid. Keurig geregeld en tijd zat dus.Onze laatste Thaise Bath opgemaakt aan tijgerbalsem zodat Annie thuis als prive masseuze verder kan, en we konden dit prachtige land met een tevreden gevoel verlaten.

De veertien dagen Dubai die we nog voor ons hadden gingen supersnel voorbij zonder wereldschokkende gebeurtenissen. Het samenzijn met Linda en Niek is dan eigenlijk al voldoende.Een gepland uitstapje naar Abbu Dabbi ging niet door vanwege een zandstorm. Wel werd nog een bezoek gebracht aan een BMW motor introductie van de nieuwste modellen op het Motor City cirquit vlak bij onze standplaats Arabian Ranches. Bij proefrondjes dwarrelde zoveel stof op dat het wel een Dakar etappe leek. Wel leuk om te merken dat daar ook entausiaste motor rijders bestaan.Wel jammer om te zien dat zo'n prachtige baan met enorme tribunes zo weinig gebruikt wordt. Tijdens ons Thaise verblijf was intussen het betrekken van een grotere woning voor onze Dubaiezen nu ook definitief geworden en konden we onze inmiddels luie konten nuttig maken met verhuis werkzaamheden. De nieuwe woning heeft wel een nadeel. De afstand naar de supermarkt is te kort om een voor mij bijna traditionele ochtend fietstochtje voor vers ontbijtbrood noodzakelijk te maken. Die ligt nu op loopafstand, dus echt om de hoek. De rest van de tijd werd besteed aan zwembad bezoekjes, winkelen en de aankoop van een nieuw horloge want de oude had het begeven. Daarvoor hebben we weer een bezoek gebracht aan de wijk Al Karama . Daar hoef je niet lang naar (orginal look a like ) te zoeken. Om de twee meter staat wel iemand die je met 'watches Watches ?' naar een achterkamertje met Rolexen en Rado's wil lokken. Het moeilijke maar onvermijdelijke afscheid kwam sneller dan gedacht. Maar zoals altijd weer dankbaar voor de gulle gastvrijheid van onze Dubai connection. ' NL' het was weer heel erg fijn en tot 'vandezommer' voor nog veel meer moois.