Annie-en-Gerrie-in-Thailand.reismee.nl

5 februari naar Phuket

De laatse dag met de huurauto zou langer worden dan gedacht, maar dat wisten we nog niet toen we s'morgens uit Kao Sok vertrokken. We zouden een meer oostelijke route volgen om de omgeving van het 'James Bond eiland' te bezoeken. Het is maar een klein eilandje met de oppervlakte van een huis maar dan zeven huizen hoog, maar zeker bekend van de vele Thailand folders.We gingen met de eerste de beste aanbieder in zee (letterlijk) . Hij zou ons een rondvaart verzorgen op zijn longtail boot van 3 a 4 uur 'You can say it '. Onderweg ontdekte ik dat ik de reserve batterij van de camera niet bij me had . Die zat nog op de lader in ons vorige huisje ! Bij de stroomuitval gisteravond was die in het donker blijven liggen bij het overhuizen.Onze rondvaart hoe prachtig ook werd er een van een uurtje . Dus als de gesmeerde bliksem 100 km terug.Bij het nakijken van het huurcontract bleek dat we de auto om 17.00 u moesten inleveren. Dat lukte niet meer ondanks een wat verhoogde snelheid. Op een markt onderweg konden we bellen naar de auto-rent en het verzetten naar de andere morgen. Het gehaast heeft waarschijnlijk het leven gekost van een slang van zeker twee meter. We konden het dier ondanks een flinke zwiep aan het stuur niet meer ontwijken . We zagen in de spiegel dat de automobielist achter ons stopte.Ik heb ook liever dat hij die mond op mond beademing uitvoerd ! Onze GPS eindbestemming in Phuket bleek door het verhuurbedrijf zeven kilometer verderop in zee geprogameerd te liggen.Dus dan zelf maar de coördinaten doorrekenen en opnieuw instellen.Wederom een 80 km extra. Het was al donker toen we in een enorm druk Patong Beach aankwamen.Iedereen was onderweg naar een restaurant of een kroeg.Druk druk kennen ze hier ook.Na twee keer een rondje door de eenrichting straten en een aanmelding bij Patong hotel i.p.v. Patong Resort eindelijk op plaats.